Generalforsamling 2019

Referat fra generalforsamling d. 26/5 2019 kl 14.00 i Dalbystrandgård grundejerforening.

Formand Lise Jensen bød velkommen med en kort præsentation af bestyrelsen, hvoraf næst formand Rikke Schelde samt suppleant Jan Knudsen og suppleant Bettina F. Petersen var forhindret i fremmøde.

Pkt.1. Valg af dirigent.

Stig Svanevej nr 12 blev foreslået og valgt som dirigent.

Dirigenten erklærede generalforsamlingen lovligt indvarslet.

Der var 17 fremmødte grundejere, der var en fuldmagt til Lise Jensen og en fuldmagt til Hans Kjær.

Til stemme tællere blev valgt : Peter Fasanvej 5 samt Jan Falkevej 10.

Pkt.2. Beretning

Formandens beretning er udsendt sammen med indkaldelse til generalforsamlingen. Denne blev gennemgået af formanden og Hans Kjær orienterede om punkt vedr. grøften.

Lise forespørger om der er tilslutning til en midsommerfest, dette kommer der ikke klarhed over.

Keld Jensen Falkevej 12 fortæller til beretningen at vi skal være glade for sivene i mosen til at rense spildevandet.

Flemming Falkevej 9 takker for at oprensningen ved rør på stranden, dette har bevirket at han ikke har haft vand på sin grund, foreslår samtidig at, der lægges en 6 m. Lang ledning der vil bevirke at der ikke skal renses op igen.

Beretning godkendt.

Pkt.3. Fremlæggelse af regnskab.

Hans Kjær fremlægger regnskabet redegør for indtægter og udgifter.

Keld Falkevej 12 som er vores havemand beder om lønforhøjelse, dette er taget til efterretning. Samt beder Keld om at få dækket benzin når han kærer til genbrugspladsen.

Regnskab vedtaget og godkendt.

Pkt.4. Forslag fra bestyrelsen om forhøjelse af kontingent.

Bestyrelsen fremlægger grundlaget for forslaget er øgede udgifter til vedligeholdelse, der vil komme flere udgifter tilbage. Dræning og vedligehold af veje..

Generalforsamlingen har vedtaget forslaget med 17 der stemte for og 2 blanke.

Herefter vil kontingent være 900,-kr årligt.

Pkt.5.. forslag fra medlem om gelænder ved badebro.

Forslagsholder fremlagde forslaget. Prisen er undersøgt til 16.500 kr excl. Montering, denne pris er vejledende. der snakkes sikkerhed om montering.

Kalundborg kommune skal høres om ændringerne, dette jvf. Mail mellem grundejerforening og kommune fra 16/6 2013.

Grønneklint skal høres.

Derpå skal det undersøges nærmere mht. pris, udformning osv.

Dirigenten gør forsamlingen opmærksom på at, såfremt foreslog vedtages vil der komme øgede udgifter på kommende budget.

Der stemmes for forslaget. 16 stemmer for, 1 blank, 2 stemmer imod.

Pkt6. Valg af medlemmer til bestyrelsen.

På valg var Lise der ikke modtager genvalg samt på valg er Hans Kjær.

Til bestyrelsen vælges Jan Ringsing Falkevej 10 samt genvælges Hans Kjær Rågevej 2.

Pkt.7. Valg af suppleanter.

Bettina Fritischof-Petersen og Jan Knudsen er på valg.

Bettina og Jan genvælges som suppleanter

Pkt.8. Valg af revisor og revisor suppleanter.

På valg er revisor Flemming Hjernø, revisor Peter Bendix, revisor suppleant Mona Jensen.

Alle 3 genvælges.

Pkt.9. Eventuelt

Grundeejer på Falkevej 5 spørger om drikkevandet kvalitet, Flemming Hjernø fortæller at vi har et fantastisk drikkevand og der er ikke målt pesticider.

Grundejer Falkevej 5 spørger om fibia er færdige, der er noget snak om kvaliteten af reetableringen der er meget svingende. Der opfordres til at kontakte fibia kundeservice hvis man mener reetablering ikke er tilfredsstillende.

Grundejer Falkevej 6 spørger til indbrud i området og mulighed for at kontakte nabohjælp, der vil kunne komme ud og fortælle om hvad man kan gøre for at mindske risikoen for indbrud, dette vil kræve der er 20 der er interreseret.

Bestyrelsen opfordres til at revidere/opdatere nabo hjælps listen.

Dirigenten fortæller at Lars på Svanevej gerne vil undersøge hvordan vi får en hjertestarter til området og at , han også gerne vil ligge hus og strøm til. Generalforsamlingen tilkendegiver at det er en god ide.

Formanden takkede dirigenten for god ledelse af generalforsamlingen.

Afslutningvis takkede Generalforsamlingen den afgående formand Lise Jensen for godt samarbejde.

Bestyrelsen består således af:

Rikke Schelde Svanevej 4

Jan Ringsing Falkevej 10

Hans Kjær Rågevej 2

Dorthe Guling Falkevej 4

Samt suppleanter

Bettina fritschof Petersen

Jan Knudsen.

Bestyrelsen har endnu ikke haft mulighed for at konstituere sig

 

Dalby strandgård d. 28. Maj 2019.

Dorthe Guling

Referent

Stig Mikkelsen

Dirigent

 

Beretning fra bestyrelsen.

Bestyrelsen

Ved sidste generalforsamling nyvalgtes Dorthe Guling som afløser for Viggo Henriksen, som ikke ønskede genvalg. Bestyrelsen konstituerede sig herefter med Dorthe som sekretær.

Bestyrelsesmøder

Der har det seneste år været afholdt 6 ordinære bestyrelsesmøder og 1 fællesmøder med Grundejer-foreningen Grønneklint.

Bestyrelsessuppleanterne medvirken ved bestyrelsesmøderne bidrager positivt til bredere kontaktflade til foreningens medlemmer.

Samarbejde med Grønneklint

Fællesmødernes dagsorden omhandler forhold som de 2 foreninger samarbejder om.

Vi samarbejder om vedligeholdelse og drift af veje, fællesarealer, grøfter, badebro samt om midsommer-fest. Vi forsøger gensidigt at være repræsenteret ved generalforsamlingerne.

Bestyrelsen oplever absolut godt samarbejde mellem de 2 grundejerforeninger.

Vejene

Vejene er i god stand, og vi har fastholdt den vedligeholdsform, som har været brugt den sidste halve snes år.

Når vi kommer til hastigheden på vejene, står det mindre godt til.- Nogle kører alt for stærkt.

Det medfører øget slid på vejene, øgede støvgener, øget støj og, - ikke mindst øget sikkerhedsrisiko for vejenes brugere.

Vi opfordrer vore medlemmer til at agere på ovennævnte ved selvransagelse, ved nabosnak og ved italesættelse til gæster og lejere.

Broen og stranden

Vi glæder os over godt fremmøde, når Brotilsynet, Arne Nielsen, Grønneklint, og Kjeld Jensen, Dalby Strandgård, har behov for assistance til broudsætning og -indtagning.

Fremmødet styrker tydeligvis også sommerhusbeboernes sociale relationer. Vi opfordrer derfor nye beboere til at benytte lejligheden til at møde op og ”hilse på”

Før broudsætningen blev stranden foran broen renset for sten.

Vi benytter denne lejlighed til at betone at badebroen er til rådighed for alle besøgende på stranden.

Vedligehold grønne områder

Omfanget af vedligehold for vore fællesområder er i overvejende grad fastlagt ud fra beslutninger/tilkendegivelser ved generalforsamlinger. Vi har desværre oplevet et tilfælde, hvor der er foretaget selvbestaltet rydning af beplantning på et fællesområde.

Bestyrelsen valgte at udmelde, at alt vedligeholdsarbejde for vore fællesområder, (træfældning, buskrydning og beskæring), kun må udføres under medvirken af vores servicemand, og at tiltag af lignende art, udført af andre, vil blive betragtet som selvtægt og blive anmeldt til politiet.

Grøften

Der har været foretaget nivellering af bundkoter udvalgte steder i grøften og mosen.

Herved er dokumenteret at udløbet fra mosen og direkte til stranden er den udløbsvej, som giver lavest vandstand i grøften.

I tilfælde af skybrud vil der ske en ophobning af vand i grøften, da vandstrømmen gennem mosen sinkes af mosens vegetation.

Grundejere af parceller tilstødende grøften gøres opmærksom på deres lovpligtige oprensning. Denne sker lettest i sommerperioden, hvor grøften er udtørret.

Bestyrelsen påtænker at opmåle grøftens bundkoter i hele grøftens længde.

Medlemshenvendelser

De mest markante medlemshenvendelser i forløbne år har omhandlet nyt redskabshus.

Nyt redskabshus

Status:              

I august 2018 opnåede vi kommunal godkendelse for opførelse af ”småhus”.

I februar 2019 bliver vi gjort opmærksom på at fællesgrunden, hvor redskabshuset skal ligge, er strandbeskyttelsesområde, hvorfor der skal søges dispensation for byggeprojektet.

Dispensationen blev søgt 27, februar 2019.

Vi er blevet orienteret om at sagsbehandlingstiden er ca. 1 år.

Indtil byggeriet på et tidspunkt er gennemført, supplerer vi pladskapasiteten i det gamle redskabshus med en container, som Kjeld Jensen stiller til rådighed.

Midsommerfest

Det var en hyggelig aften med ca. 35 glade deltagere, der mødte op med medbragt mad og drikke.

Grundejerforeningen havde foranlediget telt opstillet og grillen tændt.

Skal vi holde fast i traditionen med at holde en midsommerfest?

Nyhedsbreve/medlemskorrespondance

Vi sender fortsat nyhedsbreve til foreningens medlemmer, når der er noget nyt at berette om. Brevene bliver hovedsageligt sendt pr. e-mail, de bliver ophængt på opslagstavlen og lagt op på foreningens hjemmeside, hvor billeder fra arrangementer også bliver lagt op.

Det er altid muligt at følge med på hjemmesiden: www.123dalbystrandgård.

Porto og tidsforbrug til traditionel postforsendelse er mærkbar, hvorfor vi opfordrer alle, der har en e-mail adresse til at lade foreningen benytte denne.

Nye grundejere

Grundejerforeningen byder formelt nye sommerhusejere velkommen til vores dejlige område. Det sker skriftligt, når vi bliver bekendt med et nye ejerskab.

Desværre forekommer det, at vi ikke bliver bekendtgjort med nye ejerskabsforhold hvilket undertiden medfører et større detektivarbejde.

Vi beder naboer til tilflyttere hjælpe bestyrelsen til at kunne tage godt og rettidigt imod nye sommerhusejere.

Forsikringer

Bestyrelsen har gransket grundejerforeningens forsikringsbehov og efterfølgende valgt at samle al forsikring hos én forsikringsudbyder.

Vi er forsikringsdækket for arbejdsskade, erhvervsansvar, erhvervsløsøre og bygningskasko.

Forsikringsomlægningen medførte forbedret forsikringsdækning og en præmiereduktion på kr 2000 årligt.

Kontaktliste 7. udgave

Kontaktlisten er en intern medlemsoversigt, der viser kontaktmuligheder for de, som har tilsluttet sig listen.

Listen, der ikke er offentlig, er kun til brug for de tilsluttede. Den kan være til gavn, hvis man observerer forhold, som påkalder varsling til en given sommerhusejer.

Hvis nogen ønsker sig på listen, (eller fjernet fra listen), sker det ved skriftlig henvendelse til grundejerforeningens bestyrelse.

Kontingent

Sidste års generalforsamling vedtog at fastholde kontingentet på 850 kr. for 2018/19.

Påkrav er udsendt medio april. Kontingentet skal indbetales senest 15. maj 2019 til:

Sparekassen Sjælland: konto nr. 0540 0001007439. Husk at skrive sommerhusadresse på.

Kontant betaling lige før generalforsamlingen, lørdag den 25.5.2019, vil blive registreret som rettidig indbetaling.

 

Til sidst takker bestyrelsen alle, der har medvirket til endnu et positivt år for Grundejerforeningen,

 

Kirke Helsinge Strand, den 8. maj 2019

Lise Jensen

Formand

Nyeste kommentarer