Generalforsamling 2022

Indkaldelse til generalforsamling

Dalby Strandgaard Grundejerforening

Indkaldelse til generalforsamling d. 28. Maj 2022 kl. 14.00 på fællesarealet ved Spættevej.

Dagsorden ifølge vedtægterne: 

  1. Valg af dirigent
  2. Beretning fra bestyrelsen om foreningen i det forgangne år.
    Formandens beretning (vedlagt)
  3. Fremlæggelse af revideret regnskab til godkendelse.
    Gennemgang af revideret regnskab 2021/2022(vedlagt)
  4. Forslag fra bestyrelsen, herunder bestyrelsens forslag til budget
    1. Gennemgang af budget 2022/2023 (vedlagt)
    2. Bestyrelsen foreslår kontingent stigning fra 900 kr/år til 1000 kr/år
  5. Forslag fra medlemmerne
    1. Ændring af ordensregler – udvidelse græsslåning søndag (bilag 5a)
  6. Valg af medlemmer til bestyrelsen
    på valg er:
    Steen Andersen, Falkevej 7 – modtager genvalg
    Jan Knudsen, Svanevej 16 – modtager genvalg
  7. Valg af to suppleanter til bestyrelsen
    på valg er:
    Jan Ringsing, Falkevej 10
    Charlotte Bjørnborg, Rågevej 4
  8. Valg af to revisorer og en revisorsuppleant
    På valg er:
    Revisor Flemming Hjernø, Falkevej 9 - modtager ikke genvalg
    Revisor Peter Bendix, Fasanvej 5 - modtager genvalg
    Revisor suppleant Mona Jensen, Rågevej 5
  9. Eventuelt

Kontingent kan indbetales kontant lige før generalforsamlingens start og vil blive betragtet som rettidigt indbetalt. Medbring gerne en stol.

Med venlig hilsen
Dalby Strandgaards grundejerforening

Forslag fra medlemmerne

Bilag til punkt 5a

Vi ønsker at stille forslag til generalforsamlingen. 

Vi vil gerne forslå at tidspunktet for brug af motordrevet værktøj, græsslåmaskiner mm. udvides søndag, så det er magen til tidsrummene lørdag. Altså at man må bruge eldrevet værktøj mm om søndagen fra 9 til 12 og igen fra 14 til 18. 

Der er ikke meget tid at gøre godt med når man kun kan være i sommerhuset i weekenderne, pga. arbejde er det sjældent vi kan være der på hverdage. De ting man har brug for at lave i huset og haven, (reparationer og vedligehold) tager længere end nødvendigt fordi tidsrummet er så lille. 

På forhånd mange tak 

Venlig hilsen Tim og Signe
Fasanvej 23

Formandens beretning

Dalby Strandgaard Grundejerforening

Formandens beretning - generalforsamling 28-05-2022

Bestyrelsen har siden generalforsamling 2021 afholdt 3 bestyrelsesmøder. Det første bestyrelsesmøde blev afholdt den 19. juni 2021 hvor bestyrelsen konstituerede sig.

Konstituering blev som følger:
Formand:                      Steen Andersen Falkevej 7
Næstformand:               Line Maj Jensen, Fasanvej 39
Kasserer:                      Jan Knudsen, Svanevej 16
Sekretær:                      Mads Jensen, Rågevej 6

Suppliant:                     Jan Ringsing, Falkevej 10
Suppliant:                      Charlotte Bjørnborg, Rågevej 4 

De to sidste år har på mange måder været anderledes og specielle for os alle og vi har stået overfor udfordringer som vi ikke tidligere har kendt, her tænker jeg specielt på Coronaen, som heldigvis ikke fylder så meget i vores hverdag mere. Vi har derfor, i samråd med bestyrelsen fra Grønneklint besluttet, at vi holder sommerfest i år den 25. juni i stil med tidligere sommerfest, med en optændt grill på pladsen. Så vi kan mødes under afslappede former. Hver især medbringer mad og drikke som kan nydes i godt selskab. Der vil blive fremsendt detaljeret info omkring dette senere.

Vedrørende indkørslen fra Dalby Strandvej til Fasanvej, er der stadig ikke noget nyt fra kommunen eller den entreprenør som er blevet forespurgt omkring asfaltering. Vi har derfor opgivet håbet om at kommunen vil bidrage med en samlet løsning og overvejer for egen regning, at indhente tilbud på enten at få lagt ny asfalt eller måske helt fjerne den eksisterende asfalt og lægge grus/sten helt ud til vejen. Vi kan se, at vores naboveje har valgt grus helt ud til vejen, men vi ved også, at vi har en større trafikbelastning til vores vej og vi skal derfor først have sikkerhed for, hvad der er det rigtige at gøre.

Vi har i perioden undersøgt mulighederne for opsætning af en hjertestarter på området og vi vil derfor i samarbejde med Grønneklints bestyrelse finde en fornuftig løsning. Det som vi påtænker er, at vi i år vil indsende en ansøgning til TrygFonden og håbe på, at vi får tildelt et tilskud til etableringen og vedligeholdelsen af hjertestarteren i op til tre år. En hjertestarter kræver strøm, hvilket vi selv skal stå for. Hvis vi placerer hjertestarteren på Rågevej ved transformeren vil vi få mulighed for, med en lav tilslutningsafgift, at få strøm fra en lille én faset el-måler.

I hele februar måned var vi ramt af et ret vedvarende regnvejr, hvilket både gik ud over vores veje, men også den mængde vand som vi oplevede hos en del grundejere. De mange huller i vejene fik vi fyldt ekstraordinært i februar måned. I haverne fik enkelte grundejere ekstraordinært meget vand, og især på Svanevej måtte vi konstatere at vandet nærmest piblede op af jorden fra nogle gamle dræn som gik ned over grunden. Ved en gennemgang af afvandingsbrøndene på Fasanvej kunne vi konstatere, at der ikke var vandgennemgang i disse. Vi fik derfor Enghavens Entreprenør til at spule rørene mellem brøndene på Fasanvej og Svanevej. I bestyrelsen mener vi at det er vigtigt at få afledt regnvandet fra markerne, så det ikke trænger ned gennem vores haver, men i stedet opfanges af de rør og dræn, som ligger langs Fasanvej og som leder vandet ned til åen.

Vi vil derfor i den kommende tid, arbejde for at sikre, at afvanding fungere optimalt, bl.a. ved at få gennemgået, vores nuværende rørledninger og dræn, med kamera samt foretage udskiftning af defekte rør og brønde og eventuelt nyetablering af yderligere afvandingsdræn.

Vi ved det koster noget, og har derfor i budgettet afsat 10.000 kr til vedligehold samt 60.000 kr til renovering og eventuel nyetablering. Dette giver pt. et planlagt underskud på regnskabet som vi trækker fra vores opsparing. For at komme de stigende udgifter i forkøbet foreslår vi at hæve kontingentet til 1000 kr/år.

I år fik vi badebroen sat op med god opbakning fra et rigtig flot fremmøde af både Grønneklints og vores medlemmer. Derudover fik vi klargjort vores petanque bane med et lag frisk stenmel så den nu står helt klar til at blive brugt i sommersæsonen.

Afslutningsvis vil jeg gerne takke Kjeld vores servicemand, brotilsynet, revisorer, samt alle der stiller op når der er behov for det. Sidst men ikke mindst vil jeg også sige tak til bestyrelsen, suppleanterne samt Grønneklints bestyrelse for godt samarbejde.

Steen Andersen
Formand

Referat fra generalforsamling

Referat fra generalforsamling d 28/05 2022 på fællesarealet

Tilstede:      Steen Andersen               Falkevej 7
                   Line Maj Jensen              Fasanvej 39
                   Jan Knudsen                   Svanevej 16
                   Mads Jensen                   Rågevej 6

                   Jan Ringsing                   Falkevej 10
                   Charlotte Bjørneborg      Rågevej 4

 Dagsorden:

  1. Valg af dirigent
    Thomas Petersen, Svanevej 6, bliver valgt som dirigent.
  2. Beretning fra bestyrelsen om foreningen i det forgangne år.
    Formanden læser beretningen op, og den bliver godkendt.
  3. Fremlæggelse og gennemgang af revideret regnskab 2021/2022 til godkendelse.
    Kassereren gennemgår regnskabet, og det bliver godkendt.
  4. Forslag fra bestyrelsen, herunder bestyrelsens forslag til budget.
    1. Bestyrelsen foreslår kontingent stigning fra 900 kr/år til 1000 kr/år.
      Bestyrelsen fremlægger forslaget om kontingentforhøjelse, og det bliver godkendt. (20 stemmer for)
    2. Gennemgang af budget 2022/2023
      Kassereren gennemgår budgettet, og det bliver godkendt.
  5. Forslag fra medlemmerne.
    1. Ændring af ordensregler – udvidelse græsslåning søndag.
      Signe Monrad, Fasanvej 23, fremlægger forslaget om ændring på tiderne hvor man må slå græs. Forslaget bliver afvist. (6 stemmer for. 14 stemmer imod)
  6. Valg af medlemmer til bestyrelsen. på valg er:
    1. Steen Andersen, Falkevej 7 – modtager genvalg.
      Ingen andre stiller op, så Steen bliver i bestyrelsen.
    2. Jan Knudsen, Svanevej 16 – modtager genvalg.
      Ingen andre stiller op, så Jan K bliver i bestyrelsen.
  7. Valg af to suppleanter til bestyrelsen. På valg er:
    1. Jan Ringsing, Falkevej 10.
      Ingen andre stiller op, så Jan R bliver i bestyrelsen.
    2. Charlotte Bjørnborg, Rågevej 4.
      Ingen andre stiller op, så Charlotte bliver i bestyrelsen.
  8. Valg af to revisorer og en revisorsuppleant. På valg er:
    1. Revisor Flemming Hjernø, Falkevej 9 - modtager ikke genvalg.
      Revisor suppleant Mona Jensen bliver revisor, da hun overtager posten fra Flemming Hjernø.
    2. Revisor Peter Bendix, Fasanvej 5 - modtager genvalg.
      Ingen andre stiller op, så Peter forbliver revisor.
    3. Revisor suppleant Mona Jensen, Rågevej 5.
      Max Guling, Falkevej 4, melder sig til at blive revisor suppleant.
  9. Eventuelt
    Thomas Petersen mangler sine vaders, fra broopsætningen.
    Tidligere revisor Flemming Hjernø får en afskedsgave.
    Kirke Helsinge IF holder tour de France-fest for enden af Falkensøvej d. 02.07.2022.
    Indkørslen til Fasanvej bliver spæret d. 02.07.2022 fra kl. 11-17.
    Keld forslår en ændring i ordensreglerne, på hvornår han må ordne fællesarealerne. Vil blive taget op næste år.
    I samarbejde med Grønneklint, bliver er kigget på hvad det koster for at få en hjertestarter. Der er intet der er besluttet endnu.

Thomas Petersen, dirigent                                                       Mads Jensen, referent

Steen Andersen                                                                          Jan Knudsen

Line Maj Jensen                                                                        

 

Nyeste kommentarer