Dalby Strandgaard Grundejerforening
Formandens beretning - generalforsamling 28-05-2022
Bestyrelsen har siden generalforsamling 2021 afholdt 3 bestyrelsesmøder. Det første bestyrelsesmøde blev afholdt den 19. juni
2021 hvor bestyrelsen konstituerede sig.
Konstituering blev som følger:
Formand: Steen Andersen Falkevej 7
Næstformand:
Line Maj Jensen, Fasanvej 39
Kasserer: Jan Knudsen,
Svanevej 16
Sekretær: Mads Jensen, Rågevej 6
Suppliant:
Jan Ringsing, Falkevej 10
Suppliant: Charlotte Bjørnborg, Rågevej 4
De to sidste år har på
mange måder været anderledes og specielle for os alle og vi har stået overfor udfordringer som vi ikke tidligere har kendt, her tænker jeg specielt på Coronaen, som heldigvis ikke fylder så meget i vores hverdag mere. Vi
har derfor, i samråd med bestyrelsen fra Grønneklint besluttet, at vi holder sommerfest i år den 25. juni i stil med tidligere sommerfest, med en optændt grill på pladsen. Så vi kan mødes under afslappede former.
Hver især medbringer mad og drikke som kan nydes i godt selskab. Der vil blive fremsendt detaljeret info omkring dette senere.
Vedrørende indkørslen fra Dalby Strandvej til Fasanvej, er der stadig ikke noget nyt fra kommunen eller
den entreprenør som er blevet forespurgt omkring asfaltering. Vi har derfor opgivet håbet om at kommunen vil bidrage med en samlet løsning og overvejer for egen regning, at indhente tilbud på enten at få lagt ny asfalt eller
måske helt fjerne den eksisterende asfalt og lægge grus/sten helt ud til vejen. Vi kan se, at vores naboveje har valgt grus helt ud til vejen, men vi ved også, at vi har en større trafikbelastning til vores vej og vi skal derfor først
have sikkerhed for, hvad der er det rigtige at gøre.
Vi har i perioden undersøgt mulighederne for opsætning af en hjertestarter på området og vi vil derfor i samarbejde med Grønneklints bestyrelse finde en fornuftig
løsning. Det som vi påtænker er, at vi i år vil indsende en ansøgning til TrygFonden og håbe på, at vi får tildelt et tilskud til etableringen og vedligeholdelsen af hjertestarteren i op til tre år. En
hjertestarter kræver strøm, hvilket vi selv skal stå for. Hvis vi placerer hjertestarteren på Rågevej ved transformeren vil vi få mulighed for, med en lav tilslutningsafgift, at få strøm fra en lille én
faset el-måler.
I hele februar måned var vi ramt af et ret vedvarende regnvejr, hvilket både gik ud over vores veje, men også den mængde vand som vi oplevede hos en del grundejere. De mange huller i vejene fik vi fyldt
ekstraordinært i februar måned. I haverne fik enkelte grundejere ekstraordinært meget vand, og især på Svanevej måtte vi konstatere at vandet nærmest piblede op af jorden fra nogle gamle dræn som gik ned over
grunden. Ved en gennemgang af afvandingsbrøndene på Fasanvej kunne vi konstatere, at der ikke var vandgennemgang i disse. Vi fik derfor Enghavens Entreprenør til at spule rørene mellem brøndene på Fasanvej og Svanevej.
I bestyrelsen mener vi at det er vigtigt at få afledt regnvandet fra markerne, så det ikke trænger ned gennem vores haver, men i stedet opfanges af de rør og dræn, som ligger langs Fasanvej og som leder vandet ned til åen.
Vi vil derfor i den kommende tid, arbejde for at sikre, at afvanding fungere optimalt, bl.a. ved at få gennemgået, vores nuværende rørledninger og dræn, med kamera samt foretage udskiftning af defekte rør og brønde
og eventuelt nyetablering af yderligere afvandingsdræn.
Vi ved det koster noget, og har derfor i budgettet afsat 10.000 kr til vedligehold samt 60.000 kr til renovering og eventuel nyetablering. Dette giver pt. et planlagt underskud på regnskabet
som vi trækker fra vores opsparing. For at komme de stigende udgifter i forkøbet foreslår vi at hæve kontingentet til 1000 kr/år.
I år fik vi badebroen sat op med god opbakning fra et rigtig flot fremmøde
af både Grønneklints og vores medlemmer. Derudover fik vi klargjort vores petanque bane med et lag frisk stenmel så den nu står helt klar til at blive brugt i sommersæsonen.
Afslutningsvis vil jeg gerne takke Kjeld vores
servicemand, brotilsynet, revisorer, samt alle der stiller op når der er behov for det. Sidst men ikke mindst vil jeg også sige tak til bestyrelsen, suppleanterne samt Grønneklints bestyrelse for godt samarbejde.
Steen Andersen
Formand